043003Y Tieto ja tutkimus I: Tiedonhaku, 2 op
Tunniste |
043003Y |
Voimassaolo |
01.08.2016 -
|
Nimi |
Tieto ja tutkimus I: Tiedonhaku |
Lyhenne |
Tieto ja tutkim |
Laajuus | 2 op |
|
|
Opiskelumuoto | Yleisopinnot |
Oppiaine | 5401 Lääketiede |
Laji | Opintojakso |
|
|
|
|
Arvostelu | 1 - 5, hyv, hyl |
| |
| |
|
|
| |
Vastuuyksikkö |
Lääketieteen ala |
|
Opettajat
Nimi |
Grekula, Sirpa Birgitta
|
Mimmi Tolvanen
|
|
Kuvaus
Taitotaso |
- |
Asema |
- |
Laajuus |
2 op |
Opetuskieli |
Suomi |
Ajoitus |
1.lkv. |
Osaamistavoitteet |
Opiskelija osaa käyttää lääketieteen ja hammaslääketieteen keskeisimpiä viitetietokantoja ja osaa tehdä kirjallisuushakuja. Hän osaa arvioida hakutuloksia ja lähteitä kriittisesti. Opiskelija pystyy hyödyntämään viitteidenhallintaohjelmaa. |
Sisältö |
Jakson luennoilla, harjoituksissa ja oppimistehtävissä käsitellään seuraavia aiheita:
Kirjaston tiedonhakupalvelut, bibliometria, julkaisu lääketieteessä ja hammaslääketieteessä, tieteelliset lehdet verkossa, Medline, Medic, Scopus, Web of Science, Cochrane, elektroniset kirjat ja viitteidenhallintaohjelma. |
Järjestämistapa |
Lähiopetus |
Toteutustavat |
Opintojakso koostuu etukäteistehtävistä, luennoista, ryhmälähtöisestä työskentelystä ja oppimistehtävien suorittamisesta. |
Kohderyhmä |
Hammaslääketieteen, ja lääketieteen tutkinto-ohjelmien opiskelijat. |
Esitietovaatimukset |
Ei ole. |
Yhteydet muihin opintojaksoihin |
Tieto ja tutkimus I: Tieteellinen kirjoittaminen Tieto ja tutkimus II Reading for Academic Purposes Scientific Communication Solu- ja kehitysbiologia |
Oppimateriaali |
Luentomateriaali ja ryhmätehtävien oheismateriaali. |
Suoritustavat ja arviointikriteerit |
Opiskelijat hakevat solu- ja kehitysbiologian opintoihin liittyvään kirjalliseen työhön lähteitä ja viitteitä. Opiskelijat raportoivat suorittamansa tiedonhaun. |
Arviointiasteikko |
Osaaminen arvioidaan käytämällä asteikkoa hyväksytty tai hylätty. |
Vastuuhenkilö |
Mimmi Tolvanen |
Työelämäyhteistyö |
- |
Lisätiedot |
- |
|
Meneillään oleva ja tuleva opetus
Tulevat tentit